|
|
|
Panamabeige -65
Fin bil i orört skick förutom drivlina. 2165cc, dubbla IDA 48, FK-87 och USA-portade 040-toppar.
Tätstegad växellåda och mjuka bakdäck på borstade Centerline. Bromsad hos JPM hösten 2007 till 190 hk. Bästa tid på 402 meter, 12,88 / 166 km/h. |
|
Savannbeige -67, 1300
Också bra bil i orört skick. ”Ny” industrimotor på 1600cc. Rullar för närvarande på Enkei 5-spoke med 185-15 bak
och 155-15 fram för god komfort till olika träffar i europa. |
Karmann Kabriolett -66
Har agerat sommarfordon ett antal säsonger, för tillfället vilande på grund av kroniskt nackdrag. 1500-motor med dubbla weber ICT och ormbo. Fälgar har varierat genom tiderna. |
1500 -67
Rolig gatbil med motorn som numer sitter i -65:an. Transmissionen är en Berg 5-växlad med ZF bromsdiff. Fick känna på autobahn i Tyskland sommaren 2001 på väg ner till Bug Show i Belgien. |
|
|
|
|
Variant -63
Faller kanske under kategorin Rat-look. Väl patinerad med lagningar, rosthål och lackbättringar. |
Pickup -63
Enkelhytt som är mycket sund i karossen, helt upplagad med vag-plåt tidigt 80-tal och blev stående på en verkstad vid brofästet tills jag köpte den 20 år senare. |
|
|
411 -71
Ovanligt rostfri typ 4. 1700-motor igenomgången och förbättring av toppar genomförd med större ventiler och lite portning. Dubbla Weber 42 DCNF skall ersätta insprutningen. En sänkning fram, fälgar och stötfångarlöst kan det kanske bli ett trevligt åk. |
Blå -67
Isvetsat soltak och rensad på all onödig vikt. Levde merparten av sitt liv i detta skick mest på strippen. Såld till Danmark, dock utan alla godbitar… |
|
|
|
Detta var ett urval av vad som finns i gömmorna, fler kanske publiseras med tiden… |